230
REGISTRES DU BUREAU
[i5i6]
CCCXLV. — Demande en don de par le
16 mai i5i6.
L'an mil v° seize, le vendredi xvic jour de May, en Assemblée faicte en la grant salle de l'Ostel de lad. ' Ville, où estoient appelez mess™ les Conseillers et Quarteniers de la Ville avecques quatre notables personnes de chascun quartier pour oyr la lecture de certaines lettres missives du Roy adressans à la Ville fl), sont venuz mess™ maistres Thibault Baillet president en Parlement, Jehan Nicolay et Jehan Briçonnet, chevaliers, presidens des Comptes; et Pierre Le Gendre, aussi chevalier, tresorier de France, commisseres de par le Roy en ceste partie; lesquelz ont presenté en lad. Assemblée lesd, lettres, dont en leurs presences a esté faicte lecture. Après laquelle, pour ce qu'elles portoient creance, mond. sr le president Baillet a bien amplement exposé sa creance, disant :
"Mess", vous estes assez advertiz dela grosse ar­mée qu'il a convenu au Roy assembler pour recou­vrer sa duché de Milan; et, icelle reduitte, avoit led. Sr intention et vouloir de renvoyer et diminuer sad. armée; mais adverty de la mauvaise entreprise du Roy des Romains'2', qui estoit descendu en lad. duché pour la surprendre au moyen des intelligences qu'il y avoit, luy a convenu entretenir sad. armée pour la seureté et deffence du pays et des gens de son sang qui y estoient; moyennant laquelle armée a esté, grace à Dieu, pourveu et résisté aud. Roy des Romains, tellement qu'il s'est retiré sans parvenir à son intention et mauvaise entreprinse. En quoy fai­sant, le Roy a eu d'insupportables charges et fraiz, pour ausquelz subvenir luy est besoing s'ayder des bonnes villes de ce Royaume;
ROY DE XXm FRANCS A LA VILLE DE PARIS.
(Fol. 302 r°.)
"A celle cause, vous requiert par ses lettres et fait par nous requerir que luy vueillez octroyer en don la somme de vingt mil francs, ce que vous requérons faire et nous en rendre response affin de l'en advertir. "
A quoy a esté respondu par monsr le Prevost des Marchans, de l'advys des assistans, que pour le pre­sent l'Assemblée estoit faicte pour oyr la lecture desd, lettres, et n'estoient pas gens presens en nombre suffisant, tant de Conseillers, Quarteniers, que bourgois de la Ville, pour deliberer et respondre sur l'affaire, mais à lundi prochain seroit faicte autre plus grant Assemblée, en laquelle seroit mise la ma­tiere en deliberation, et de ce qui y seroit conclud seroit faicte response. Si se sout retirez mesd. s" les commisseres.
Et, ce fait, mond. sr le Prevost a demandé aux Quarteniers là presens dont procedoit que les gens de leurs quartiers n'estoient point venuz à l'Assem­blée. A quoy ont respondu qu'il ne tenoit point à eulx, et en avoient fait les commandemens selon qu'i leur avoit esté mandé de par la Ville, mais ilz ne sont point obeys. Si a esté mys en deliberation par quel remedde l'on doit pourveoir pour l'avenir contre les deffaillans; et a esté conclud que d'ores en avant leur seront faiz les commandemens de com­paroir sur peines comminatoires, autrement les As­semblées se feroient in vanum : dont pourroient ad­venir plusieurs inconveniens. Et a esté ordonné que pour lad. Assemblée de lundi prochain, seront ap­pellez oultre les Conseilllers et Quarteniers, douze notables personnes de chascun quartier.
CCCXLVI. — Deliberation de fere appoinctement avec les habitans
SUR LE VIELZ PONT NûSTRE DAME.
16 mai i5i6
Et après la conclusion dessusd, mond. sr le Prevost des Marchans et mess™ les Eschevins se sout retirez au Bureau de la Ville, et y ont fait venir mess™ les Conseillers et Quarteniers qui avoient esté en lad. Assemblée. El là mond. sr le Prevost leur a proposé que les habitans es maisons du vielz pont Nostre
(Fol. 3o3 r°.)
Dame, auparavant la cheutte d'iceluy, tenoient dès pieç'a la Ville en groz procès intenté et pendant en la Court de Parlement, où il estoit prest à juger; et continuellement en poursuyvoient lesd, habitans l'expedition, tant pour raison des dommaiges qu'ilz pretendoient pour cause de n'avoir peu joyr desd.
(-) Ces lettres n'ont point été transcrites au Registre. (2) Maximilien d'Autriche.